by znów radosny nastał poranek..

Temat: Auto na śnieg
Tomcat pisze:


| Tomcat pisze:

| - bez przesady z ceną. Tak z 50 tys moze być.

| Aktualna Grand Vitara ma bardzo przyzwoity napęd (4x4 z dyferencjałem,
| blokadą i reduktorem), z tym że nawet najcudowniejszy napęd nie
| zastąpi dobrych opon.

A chodzą po <50k? Znaczy, bez wcześniejszego dzwonu?


Z zachodu powinno się udać coś z początku produkcji (2006), ale
faktycznie trudno zgadywać jaki będzie stan.


Co do opon - AT wystarczą, czy trzeba jakieś siekerą ciosane?


To już zależy od tego co to za tereny.
Ja taką Vitarą przejeżdżam parę kilometrów zimą po lesie z podjazdami na
  nieszczególnych oponach - zwykłe drogowe zimówki.
Ale jak byś chciał jechać zaoranym polem, to już raczej nie da rady na
oponach które nie wyglądają jak zabrane z ciągnika rolniczego.


Źródło: topranking.pl/1610/auto,na,snieg.php


Temat: Auto na śnieg


Tomcat pisze:

| | | Tomcat pisze:

| - bez przesady z ceną. Tak z 50 tys moze być.

| Aktualna Grand Vitara ma bardzo przyzwoity napęd (4x4 z dyferencjałem,
| blokadą i reduktorem), z tym że nawet najcudowniejszy napęd nie zastąpi
| dobrych opon.

| A chodzą po <50k? Znaczy, bez wcześniejszego dzwonu?

Z zachodu powinno się udać coś z początku produkcji (2006), ale faktycznie
trudno zgadywać jaki będzie stan.


Rzuciłem okiem na jakieś oferty. Z tego modelu <50k jest tylko jakiś 1.6.
Większe silniki są <60k.
Te 1.6 to coś daje, czy zapomnieć?
A w ogóle to jaki silnik rozpatrywać?


To już zależy od tego co to za tereny.
Ja taką Vitarą przejeżdżam parę kilometrów zimą po lesie z podjazdami na
nieszczególnych oponach - zwykłe drogowe zimówki.


A śnieg głęboki?


Ale jak byś chciał jechać zaoranym polem, to już raczej nie da rady na
oponach które nie wyglądają jak zabrane z ciągnika rolniczego.


Pewnie skończy się AT, bo stricte terenowe będą niestabilne na asfalcie.

PS. Rozwinąłeś ten symulator? :)


Źródło: topranking.pl/1610/auto,na,snieg.php


Temat: Auto na śnieg
Witam serdecznie.

Mieszkam tak jak Ty a ponadto lubię przebijać się zimą przez zaspy ;-)
Wykopywałem ze śniegu nie raz Nissana Navara, Toyotę Hi-Lux a ostatnimi laty
Hondę CR-V. Przekonałem się, że o ile opony, blokady mają jakieś znaczenie to
jest to znaczenie w przypadku śniegu marginalne.
Jeśli śnieg jest świeży, zmrożony (taki puch) to choćby było go i 2 metry
przejedziesz bez problemu mając jakiekolwiek 4x4 i nawet średnie opony. O ile
będziesz coś widział ;-)
Jeśli jednak śnieg jest mokry, albo taki zmarznięty (skorupa na wierzchu), to
kardynalne znaczenie ma prześwit. Może być tak, że nawet 25cm. śniegu będzie nie
do przejechania większością "terenówek". Wszelkie wystające od spodu elementy
(głównie osie, mosty) tworzą pług, który po kilkudziesięciu metrach skutecznie
gromadzi taką ilość śniegu, że unosi auto. Po prostu zawisasz na śniegu, który
sam spychasz podwoziem. Żadne blokady, traktorowe opony ani "hipernapędy" nie
pomagają.
Dlatego kieruj się przede wszystkim tym kryterium.
Normalnie poleciłbym Grand Vitarę, bo ma najlepszy napęd w tej klasie cenowej,
ale prześwitu ma nie więcej niż CR-V i w śniegu zachowuje się wbrew pozorom
podobnie. Jest znacznie lepsza na podjazdach, wszędzie tam gdzie ma znaczenie
trakcja, ale na długim zaśnieżonym odcinku prawie nic to nie daje.
Na Twoim miejscu szukałbym Terrano w dobrym stanie, bo chyba on miał sporo
prześwitu? Ewentualnie jakiejś podwyższonej GV.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/


Źródło: topranking.pl/1610/auto,na,snieg.php


Temat: Pytanie w sprawie Toyota RAV4


"vpw" <v@poczta.onet.plwrote in message



Juz bez przesady. Po pierwsze to RAVka nie ma nic wspolnego z samochodem
terenowym, a po drugie to bez wiekszego problemu i "duszy na ramieniu"
mozna nia jechac 150-160 km/h. Jakos wiekszosc samochodow klasy SUV ma
standardowa predkosc max w okolicach 165-170.

Ja mam rocznik 2003 benzyne i w lekkim terenie da sie z wielka radoscia
przez bloto przejechac a przy predkosciach 100-160 to tylko jest po prostu
jedna wielka przyjemnosc. Oczywiscie nie da sie dociagnac do 200-230 ale i
nie jest to potrzebne. Dla mnie jest to najfajniejszy samochod do jazdy po
miescie i okolicach. Przy jakimkolwiek sniegu czy blotku jedzie sie bez
praktycznie najmniejszej roznicy w stosunku do czystej drogi.

Co do odglosow, to u mnie jedyne co halasuje powyzej 100ki to opony zimowe
z bieznikime M+S. Faktem jest, ze jak jezdzilem nowa Vitara to powyzej 100
w benzynie nie dalo sie rozmawiac, ale to zupelnie inny samocho i inny
silnik.

Co do diesla to moj sasiad posiada 2002 z dieslem (tylko nie powiem czy to
D4D czy jakas inna jednostka) ale jechalem nim kilka razy i po rozgrzaniu
jest minimalnie glosniejszy od benzynki. Ale na pewno oszczedniejszy.

Reasumujac - oczywiscie warto sie przejechac tym konkretnie egzemplarzem,
ktory cie interesuje. Natomiast nie sadze, aby komfort byl znaczaco rozny
od sporego kombi.

--
vpw


Dziękuje za rady. Pewnie najlepiej bedzie sprobowac przed kupnem,chociaz
opinia uzytkownika tez sie liczy.

wodzo


Źródło: topranking.pl/1619/pytanie,w,sprawie,toyota,rav4.php


Temat: koła zimowe


"Anna Jędrzejczyk" wrote:

sprzedam całe koła zimowe do vitary
a@zigzag.pl


Czesc,
jaki jest rozmiar felg (15 czy 16), opon i jakiej firmy?
Jakie jest ich zuzycie?
Gdzie towar ? :-)
Pozdrawiam
Michal Pierewicz
PS. Powinny podejsc do Samuraja


Źródło: topranking.pl/1740/kola,zimowe.php


Temat: Wrazenia z pobytu w Oslo
Wrazenia z pobytu w Oslo
Wlasnie wrocilem z Oslo gdzie bawilem ostatni tydzien i to co mnie
zaciekawilo tam to zdecydowana przewaga samochodow typu kombi i mninivanow
ktore stanowia lacznie ok 80% wszystkich samochodow.
Najwiecej widac samochodow Audi , glownie A6 poprzedni model ,BMW5,
E39,DB E210,duzo jest Volvo i Saabow troche toyot glownie awensis i corolla
verso.
Na taksowkach zdecydownana przewaga E klasy i VW Touran ,
Oprocz kombi i vanow sporo jest duzych SUV-ow XC90 ,X5 i Porsche.
Dla tych co nazekaja na ceny samochodow w Polsce to jak pamietam Suzuki
Liana 4X4 kosztuje tam ok260tys koron(1Kr=0,45zl),Vitara grand 5D od
320tys koron.
W miescie co chwila bramki na oplaty ,zreszta na wiekszosci drog sa
bramki(20Kr).
I cos dla przeciwnikow zimowych opon - praktycznie nie da sie tam jezdzic
bez kolcow nawet samochody z napedem 4x4 nie daja rady na zwyklych
zimowkach.
Wszystkie glowne drogi jak i autostrady oswietlone.
Piwo kosztuje 30Kr ,papierosy ok 70Kr -ogolnie przeokru(?)tnie drogo
.

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,36634669,36634669,Wrazenia_z_pobytu_w_Oslo.html


Temat: Suzuki grand vitara czy sie zmienia opny na zimowe
ponieważ też posiadam Grand Vitarę i też jestem na etapie zmiany opon to trochę
CI powiem. Nie wiem które koła posiadasz, bo były montowane zarówno 16" jak i
17". Ja mam 17" z oponami fabrycznymi M+S. Czyli teoretycznie są to opony
przystosowane do śniegu i błota. Ale.... poczytałem sobie trochę opinii na temat
tych opon w necie i wszyscy ich użytkownicy zgodnie twierdzą (co się żadko
zdarza czytając opinie na necie o oponach), że co jak co ale na śnieg to one się
nie nadają. Są to opony całoroczne z naciskiem na lato a nie na zimę. W salonie
Suzuki zaś powiedzieli, że jeśli te opony nie są jakoś bardzo zdarte, czyli
praktycznie nowe, to jedną zimę mogę spróbować na nich przejeździć. Podobno na
początku nieźle trzymają. Ale na następna zimę na pewno powinno się je zmienić.
Ale należy pamiętać jeszcze o jednym. Że napęd 4x4 może i pozwoli sprawniej
ruszyć z miejsca i manewrować, ale... jest jeszcze hamowanie i tu lepiej mieć
przyczepność a auto 4x4 niestety hamuje tak jak i inne samochody, kołami
przednimi (w większym stopniu a tylnymi w mniejszym). Reasumując jeśli nie
zamierzasz tego autka sprzedać za pół roku tylko masz zamiar nim pojeździć kilka
lat to warto kupić takie oponki typowo zimowe. Wydatek to nie mały, bo jedna
opona w rozmiarze 16" (taniej jest kupić drugi komplet mniejszych felg i opony
na nie , niż oponę 17") kosztuję od około 450 PLN w górę za sztukę.
Pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,51532080,51532080,Suzuki_grand_vitara_czy_sie_zmienia_opny_na_zimowe.html


Temat: auto najlepsze na wyjazdy na narty
Nigdy nie zrozumiem argumentu zwolenników pseudo-terenówek jakby te
pseudo 4x4 gdziekolwiek było potrzebne.

Ja sobie jeżdżę samochodem z napędem na tył na zimowych oponach i
jeszcze nie musiałem ani go wypychać ani nic odkopywać mimo że
dojazd do domu mam jak na ekskluzywną dzielnicę willową przustało po
muldach i zamrożonym śniegu.

Jako że jestem nieufny i złośliwy to dla mnie oczywistym jest że
kupowanie jakiegoś vitara czy innego q8 ma na celu zaszpanowanie
gdyz panuje taki trend (ja tam wolałbym sięprzylansować jakąś
dwudrzwiową wyścigówką typu SL ale ja to ja hehe - autobusy na mnie
wrażenia nie robią).

Jedyny wyjątek to prawdziwi fanatycy jazdy po bezdrożach ale tacy to
nie jeżdżą jakimś gównem typu vitara, volvo czy audi q coś tam -
lecz starymi patrolami i landcruiserami z silnikami powyzej 4
litrów - w samochody te same w sobie warte max 40-50tys PLN
władowywują następne 100tys. w wyciągarki 20 tonowe, inne
zawieszenie, wzmocnienia itd.

Tacy to są jedyni którzy potrzebuja 4x4.

Do zakopanego nawet czy innej polskiej wsi narciarskiej (niemówiąc o
Austrii i Włoszech) to ja mogę z miejsca jechać Mercedesem SLR byle
miał zimowe kapcie i sobie wszędzie gdzie muszę bez problemu wjadę.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,106457433,106457433,auto_najlepsze_na_wyjazdy_na_narty.html


Temat: Pytanie w sprawie Toyota RAV4


wodzo napisał(a):
| Witam,
| mam pytanie do uzytkowników auta Toyota RAV4. Jak to jest z komfortem
| jazdy tym autem? Miejscowy mechanik stwierdził, że przy 100km/h i wiecej
| to tym sie jedzie jak traktorem. Przymierzam się do kupna i to mie
| zastanawia? Interesuje mnie roczjik 2001-2004, diesel 2.0 D4D.

Nie wiem jak jest dokładnie w tym samochodzie ale samochód terenowy ma
zupełnie inne właściwości jezdne niż zwykła osobówka, więc komuś kto
oczekuje "trzymania" się jezdni porównywalnego do osobówki, prowadzenie
wyższego samochodu może kojarzyć się z prowadzeniem traktora.

Zresztą widziałem kiedyś naklejkę na osłonie przeciwsłonecznej z
ostrzeżeniem o odmiennych właściwościach trakcyjnych w porównaniu z
samochodem osobowym.


Juz bez przesady. Po pierwsze to RAVka nie ma nic wspolnego z samochodem
terenowym, a po drugie to bez wiekszego problemu i "duszy na ramieniu" mozna
nia jechac 150-160 km/h. Jakos wiekszosc samochodow klasy SUV ma standardowa
predkosc max w okolicach 165-170.

Ja mam rocznik 2003 benzyne i w lekkim terenie da sie z wielka radoscia
przez bloto przejechac a przy predkosciach 100-160 to tylko jest po prostu
jedna wielka przyjemnosc. Oczywiscie nie da sie dociagnac do 200-230 ale i
nie jest to potrzebne. Dla mnie jest to najfajniejszy samochod do jazdy po
miescie i okolicach. Przy jakimkolwiek sniegu czy blotku jedzie sie bez
praktycznie najmniejszej roznicy w stosunku do czystej drogi.

Co do odglosow, to u mnie jedyne co halasuje powyzej 100ki to opony zimowe z
bieznikime M+S. Faktem jest, ze jak jezdzilem nowa Vitara to powyzej 100 w
benzynie nie dalo sie rozmawiac, ale to zupelnie inny samocho i inny silnik.

Co do diesla to moj sasiad posiada 2002 z dieslem (tylko nie powiem czy to
D4D czy jakas inna jednostka) ale jechalem nim kilka razy i po rozgrzaniu
jest minimalnie glosniejszy od benzynki. Ale na pewno oszczedniejszy.

Reasumujac - oczywiscie warto sie przejechac tym konkretnie egzemplarzem,
ktory cie interesuje. Natomiast nie sadze, aby komfort byl znaczaco rozny od
sporego kombi.


Źródło: topranking.pl/1619/pytanie,w,sprawie,toyota,rav4.php


Temat: 4x4
Ktos sie tyn interesuje na grupie ? 4x4

Mam do  sprzedania dach miekki do suzuki vitara kolor bialy ........
i jeszce 4 opony zimowe do suzyki rozmiar 255 chyba x16

Odp. na priv bardzo prosze :
Wu-Brat
air@friko3.onet.pl


Źródło: topranking.pl/1631/4x4.php


Temat: MAM I SZUKAM
MAM I SZUKAM
MAM KOMPLET OPON 185/70R13 ZIMOWE NA STALOWYCH FELGACH OD POLDKA W BARDZO
DOBRYM STANIE
POSZUKUJĘ OPON 205/75R15 ZIMOWYCH DO SUZUKI VITARA MOGĄ BYĆ NA FELGACH
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,50996732,50996732,MAM_I_SZUKAM.html


Temat: Suzuki grand vitara czy sie zmienia opny na zimowe
Suzuki grand vitara czy sie zmienia opny na zimowe
Czy w tym wozie wymienia sie opony na zimę,czy tez nie,słyszałam,ze jezdzi
sie cały rok na jednych i przy napedzie 4x4 sa inne mozliwosci zapewniajace
bezpieczna jazde ( chodzi o naped i ustawienia)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,51532080,51532080,Suzuki_grand_vitara_czy_sie_zmienia_opny_na_zimowe.html


Temat: Suzuki grand vitara czy sie zmienia opny na zimowe
Mam suzuki grand vitare i zapewniam Cię, że trzeba zminić opony na zimowe ale
to nie mały wydatek (jeśli masz np. felgi 17") i w tej chwili nie ma tych opon
225/65r17 w Polsce. I jeszcze jedno - nie kupuj ich u dealera! Przepłacisz
strasznie!!

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,51532080,51532080,Suzuki_grand_vitara_czy_sie_zmienia_opny_na_zimowe.html


Temat: Czy w grand vitarze wymienia sie opony na zimowe?
Czy w grand vitarze wymienia sie opony na zimowe?
witam.
Takie mam własnie pytanie,poniewaz słyszałam,ze nie wymienia się,ale czy to
prawda?
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,44063,51531925,51531925,Czy_w_grand_vitarze_wymienia_sie_opony_na_zimowe_.html


Temat: Toyota 4-Runner - kupic czy nie????
galtom napisał:


> Hura, jak mniemam jest lepszy.

Jest.

> Jak to sprawdzic?

Namacalnie :)))

> Czy zatem motor
> standardowy ma 183KM?

183KM to standart, doladowany ma chyba okolo 250KM ale nie jestem pewien. Google
"4runner trd supercharger"


> Escortem

Kiedys z przypadkowo poznanym kierowca sciagalem gagara (taka sobie lokomotywa)
po bezdrozach obok bocznicy kolejowej na siekierki. Zdjecia robilismy. Do czasu,
bo reszta popoludnia zeszla na wykopywaniu eskorta, ktory byl czerwony. To nie
Ty przypadkiem byles? ;)))


> Pozatym sporo jezdze po gorach (narty, rowery, itd), mam zakup Psa w planach

Mam dwa psy, rowery, narty, pozyczam czasami lodz mmotorowa, mialem przyczepe
kempingowa, mam towarowa, wozilem nim kajaki. Spisuje sie doskonale. Wielka
zaleta 4R jest mozliwosc spania na odludziu, po zlozeniu tylnych siedzen. Jest
plasko i moge sie wyciagnac, a mam 185cm wzrostu. Lepsze od namiotu, bo tu
czasami niedziwedzie podchodza :)


> wiec auto typu Mercedes ML ze skora w srodku

To dla mieczakow ;)

>Nie sadze, zebym kiedys sie wybral na
> prawdziwy OFF-Road

4R ma duzy zwis tylny i w prawdziwym off-roadzie ulega krotszym samochodom,
takim jak LC, Samurai albo dobrze podniesiona Vitara etc. Ale dla mnie to jest
idealne auto wyprawowe.


> H4 to ja moge i wlaczac na stojaco to nie jest klopot - jak wlacze w grudniu to
> pewnie juz do maraca tak pojezdze :-)

Tutaj sie nie zrozumielismy chyba. W tym roczniku nie ma centralnego dyfra i
nawet jazda po mokrej zimowej drodze z H4 jest niewskazana. Poprawnie chyba
mowiac 4R to samochod 2wd z dolaczanym napedem przedniej osi. Trzeba zdawac
sobie sprawe z ograniczen takiego ukladu i zalaczac wtedy kiedy to konieczne i
mozliwe.

Z drugiej strony: w mojej okolicy sniegu bywa sporo. Jezdze w tym sniegu po
gorach, po autostradzie i po kiepskich drogach. 4R to moje ulubione auto na
snieg. Niekoniecznie dlatego, ze ma naped na cztery. Jest ciezki, niezle
wywazony i z jakichkolwiek innych powodow o ktorych nie wiem dobrze trzyma sie
drogi i nie sprawia niespodzianek. Moja zona miala Rav4, tez niby z 4x4, z
blokada centralnego dyfra i calkiem dobrymi oponami, ale do mojego 4R bylo jej
daleko.


> 4R kocha od zawsze

Witam w klubie :)


> Rozumiem, ze mieszkasz w Polandzie.

Nie. Mieszkam duzo na polnoc od Hamerykanki.

Moj 4R zepsul sie raz od nowosci, a to juz 13 lat.


> znam Camry z 3.0 V6 kombi 1995 albo 1994 - jak
> konczyli je robic - ma ponad 500 tys. km i nic

Ta Camry moze ma silnik 3VZ-FE, z tej samej rodziny z ktorej pochodzi 5VZ-FE w
4R nad ktorym sie zastanawiasz...

> Co myslisz o gazie do tego auta?

Nigdy sie nie zastanawalem.


> Jesli mozesz podeslij zdjecia swojego 4R - chetnie obejze!!!

Pozniej powiesze i podam linke.


> Ps. Pisales, ze 4R ma wady (kazde auto ma) ale jakie to wady wg. Ciebie?

Silnik V6 w 1 i 2 gen wywala uszczelki pod glowica, jest paliwozerny i moglby
miec wiecej mocy. Pasazerowie z tylu maja bardzo malo miejsca na nogi jak na
takie duze auto. Wysoki przeswit i konstrukcja ramowa skutkuja wysoka podloga,
jesli masz niska zone nastaw sie na zakup progow. Jesli Twoje auto ma chwomowane
zderzaki sprawdz na ile zardzewialy od srodka i nastaw sie na ewentualna
wymiane. Tanie nie sa. Warto zalozyc hak, bo jesli zjedziesz kiedys dalej od
drogi to na pewno przyziemisz tylem - hak ochroni reszte. W 2 gen do wymiany
zarowek w reflektorach musisz zdjac atrape. I takie tam.

A, wazne: pierwsze lata 3 gen z V6 mialy akcje serwisowa. Tez uszczelki pod
glowica padaly. Nie tak czesto jak w 2gen, ale jednak. Sprawdz, czy twoj jest OK
czy nie.


Pozdrawiam.
K.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,76773667,76773667,Toyota_4_Runner_kupic_czy_nie_.html