by znów radosny nastał poranek..

Temat: Wał do Jawy Perak
Nie tak do końca. O ile wczesne modele kivacki miały moze wał ( a nawet cały silnik z mechanizmem zmiany biegów) taki sam jak Perak, to późniejsze Jawy 250 kuż nie. Korbowód był o 5mm dłuższy albo krótszy (nie pamiętam dokladnie). Także jakbyś chciał zastosowac ten wał to dokładnie wymierz długość korbowodu. Da się zastosować nowszy wał razem z tłokiem, cylindrem i głowicą. Funkcjonuje - sprawdzone. Ile rózni się wygląd zewnętrzny nowszego cylindra i głowicy nie wiem ( to pytanie dla fanów oryginalności)
Pozdrawiam
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,630.html



Temat: JAWA PERAK 250 - TYP 11 - 1950 - ZRROJOVKA BRNO
witam wszystkich.
Zgodnie z tym co napisalem wczesniej - wrzucam zdjecia mojej jawy.. albo raczej tego co z niej pozostało i jednoczesnie swoistej podstawy do prac odtwórczych
Przeleżała w czesciach ze 20 lat czekajac na nowego wlascicela. rama i wydechy niestety na dworze gdzie narażone był na ciagłe wpływy atmosferyczne. podejrzewam ze mam pewne braki w czesciach, ale sa tez czesci podwójne. wydrukowalem juz katalog, zaczne od inwentaryzacji;)

zdjecia zrobione w chwili przywiezienia:

http://www.jawa250.fora.pl/viewimage.php?i=1220
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,940.html


Temat: Jawa Perak 250 - czy da rade zrobić składaka?
Witam.
Mam pytanie do ludzi siedzących głębiej w temacie niż ja. Czy uważacie, że jest szansa złożenia sobie Jawy Perak 250cm3 z części? Np kupię gdzieś tam ramę + silnik, potem dokupię błotniki, kierownicę, gdzieś na weteranie w Łodzi lampę, na końcu nowe wydechy i koła w Czechach itp.....
No i czy to ma sens? Może finansowo lepiej kupić w kupie całego Peraka?

Powiem szczerze,że 3 - 4 lata temu mogłem kupić całego Peraka w kupie za 2500zł, ale jak popatrzyłem na ten pojazd (oryginalny lakier i reszta) to uznałem, że: opony+obręcze, szprychy + bębny, właściwie całe koła od razu kwalifikowały się na złom, tak były skorodowane. Podobnie półbębny, suwaki tylne, siedzenie. Na pewno do wymiany były obydwa kolanka+wydechy (pogniecione+rdza). Ogólnie ok była tylko rama, błotniki i może silnik(silnik do remontu) + trochę drobnicy. Zbiornik to wątpię czy dałyby się te wżery wyprowadzić pod chrom. No i uznałem, że motor co prawda jest w całości ale w stanie, z którego od razu 75% wyląduje na złomie. No i sobie odpuściłem....

Teraz znów mam dylemat: czy szukać Peraka oryginała w całości czy może zacząć powoli sobie kompletować i po wyremontowaniu zarejestrować jako "SAM" ???

Będę wdzięczny za wszelkie konstruktywne porady
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,1419.html


Temat: perak a kivacka różnice w silniku
Witam, kupiłem ostatnio silnik do peraka 250 plus wiaderko części ale niestety bez kopnika i dźwigni zmiany biegów, jak myślicie- da radę podpasować od czegoś innego podobne? bo kupno orginalnych nie jest łatwe, może od wfm/wsk/shl? może już ktoś przerabiał podobny problem? co do różnic to zauważyłem że gaźnik przykręcany jest śrubami a nie na szpilki i głowica trochę inaczej jest mocowana, niema napisów na deklach JAWA i nr silnika w innym miejscu, może coś jeszcze?
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,396.html


Temat: Witam serdecznie :)
Na imię mam Mateusz
Jestem szczęśliwym posiadaczem jawy perak 250 z 1954. Motocykl rozpocząłem odbudowywać prawie rok temu. Aktualnie jestem w fazie składania.

Motocykl możecie zobaczyć tutaj:
polskajazda.pl/Motocykle/Jawa/250/61154
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,322.html


Temat: google maps - wpisujmy sie
1. black-dimon
2. jawa: 175 450 x2, 175 356, 250 353 x2, 350 354, perak 250 typ 11, MZ 250 (jaskółka), peugeot 404
3. Wieluń/Łódzkie
4 . tel 695571256 gg 7552655 e-mail d.burzynski@o2.pl


PS.
takie pytanie na przyszłość:
nie bawiłem się w tym ale przy większej ilości może być kłopot z odnalezieniem. Czy jest możliwość ułożenia alfabetycznie? dnia Śro 22:27, 18 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,718.html


Temat: Jawa Perak typ-18 350 1954
Witam Panowie, trafne spostrzeżenie o aukcji z allegro, siedmioro czechów sie o nią zabijało, ale niestety dla nich, JAWA ciągle stoi w moim garażu!!!! Nawet przez myśl mi nie przechodzi aby ją sprzedać, chodziło o sprawdzenie wartości. Po mailowych ofertach czechów faktem jest, że jej wartość jest dwa razy większa od Peraka 250. Pozdrawiam forumowiczów
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,713.html


Temat: witam serdecznie!
witam wszystkich!
nazywam sie arek. jestem z kęzierzyna-koźla (woj. opolskie ) na co dzien przebywam w opolu gdzie studiuję.

Ostatnio stałem się szczęsliwym posiadaczem Jawy Perak z 1950 roku wyprodukowanej przez zbrojówkę brno. Pojemnosc 250. Model zdaje sie 11 ale jeszcze musze dokładnie to odczytac z zamalowanej tabliczki znamionowej.

Jawe kupilem okazyjnie ale jest w totalnej rozsypce tj. ktos rozebral ja na czesci 20 lat temu gdzie lezala i czekala.. jak sie okazuje na mnie;) silnik na szczescie w calosci.

Postanowilem pozostawic sobie motocykl, wykonac jego renowację. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, zarejestrowalem sie tu by zglebic nieco tematy zwiazane z moja jawa no i rzecz jasna z jej renowacją.

w najblizszy weekend zamieszczę zdjęcia mojego nowego nabytku.

Serdecznie pozdrawiam!!!!
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,938.html


Temat: Perak,Ogar,Jawa500OHC
W sumie również jestem za, tylko pamiętajmy o jednym, a właściwie nie my ale panowie moderatorzy, już raz o tym pisałem ale się powtórzę bo teraz już powoli to wychodzi i zaczyna być widoczne. Mianowicie mamy porobione ładne działy, poddziały itd. a już widoczny jest ogólny bałagan na forum, moim zdaniem jest zbyt dużo działów, i tak naprawdę początkujący użytkownik niewie gdzie ma napisać swój post dotyczący np. fabrycznych kolorów jaw, dałem taki przykład bo to chyba ewidentnie nie jest "silnikowa kwestia" mimo to temat tam sie rozwija. Wg. mnie całkowicie zbedne jest dzielenie na perak, ogar / 125,175 itd.
W zupełności wystarczyłoby jakby był dział
1.jawa 250 (tak jak dotychczas, dlatego że forum administratorzy poświęcili głównie temu modelowi)
2.Inne jawy (i tu wrzucić wszystkie pozostałe 35X, perak, ohc, itd.) ponieważ o starszych modelach i tak teamty będą pojawiać się rzadko niestety, a wystarczy że w nazwie tematu napiszemy jakiego modelu dotyczy problem i wszystko będzie przejrzyste (np. "jak ustawić zapłon jawa 355?" Czy "Jaki rozmiar opon do Peraka?".
3.Poza warsztatem
4.Giełda.
Sądzę że taki układ byłby o wiele lepszy i łatwiejszy do utrzymania w porządku.
Lub pozostawić taki układ jak jest jednak bezwzględnie pilnować aby tematy pojawiały się w odpowiednich działach.
Jednak jest to tylko moja sugestia/ zdanie jeśli administracji się niepodoba to trudno
Pozdrawiam! dnia Nie 17:09, 04 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,103.html


Temat: Bak
Napis jawa a zamiast cz jest kółeczko? Hmm... jakiej wkładki na zamek ?? Chodzi o nakrętkę wlewu? Przecież Jawy nie miały zamka- to dzisiejszy wymysł,oryginalne nakrętki były gładkie. To bak albo od Jawy perak, jeśli ma otwór na mocowanie amperomierza-stacyjki, ale bardziej obstawiam bak od Jawy 250 353.04 . Skąd wiem? Ano stąd,że jawa 353.04 też nie miała logo jawa/cz tylko Jawa/kółeczka.jeśli przez środek baku biegnie takie wytłoczenie szerokie na około 20mm -stanowiące jakby jego oś symetrii jest to na 100% bak jawy 250 353.04 albo dwucylindrwej jawy 350 354 z tych samych lat produkcji-po 60 roku. dnia Sob 14:26, 10 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,137.html


Temat: numery
No to spróbujmy ,ustalić te numery ,Jawa Perak 250 była produkowana w latach 1946 do 1954 ,w 1947 wyprodukowano ponad 17 tys sztuk
Moja JAWA jest z 1952 numer 03108
Na ramie nic nie ocalało ?
Moja Jawa przeleżała ze 30 lat w drewutni ,jedna rdza słabo widoczne numery na ramie jednak się zachowały
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,166.html


Temat: Jawa 250 perak / 1954
Danych motocykla nie bede przedstawia bo chyba nie trzeba

Oto zdjecia jeszcze nie kompletnej maszyny

Zdjęcie chyba najbardziej aktualne

Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,370.html


Temat: Pokrywa raczej wiercona
http://allegro.pl/jawa-perak-250-pokrywa-gaznika-i1204681871.html

ale koles w ciula leci! pisze że oryginał a jast rozwiercona u góry, nie kupujcie czasem!
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,1282.html


Temat: [Avo Turist] Doktora
Piękny AwoT zauważyłem jawę Perak 250czy 350 (Ogar)??? posiadam 250
Kupel ma Awo cud malina. Ja w tej chwili składam Sporta jestem na etapie składania silnika i malowania hmm!!!! Czekam na dalsze fota z innych motorków, powiem szczerze ze miałeś parę bardzo fajnych egzemplarzy Gratuluje
Pozdro
Źródło: shlka.fora.pl/a/a,1796.html


Temat: Cześć
Witam
Po moim nicku zorientujesz się, z kim masz do czynienia)))))
A jaka SHL to Ludwików 50r nr ramy 18581
A następnie Wanderer 39r( do remontu), IFA BK 350(wyremontowany),AWO 425 S (i drugi by złożył w trakcie składania), Jawa Perak 350 (w częściach), K55 (do remontu), Osa zwykła po przeżyciach i druga eksportowana do Indii nie kompletna))))), WFM M06 do remontu, Jawa 250 Do remontu i WSK bez liku HEHEHE
Pozdrawiam Zmotoryzowanych zdjęcia no jest problem nie wiem jak ich tu wkleić i Czasu brak (((
Źródło: shlka.fora.pl/a/a,766.html


Temat: bonusikkk
Motocykl: Gsxf 600 rocznik 2000
moto zajerzdzone: simson, jawa350, jawa 350, jawa 350, jawa 250 perak, mz 150etz, kingway maximus, Kymco stryker 125,
zainteresowania; motocykle, warsztat
zamieszkanie: Małopolska, Kraków, okolice Skawiny
Jak narazie chodzę do szkoły w krk na profilu elektromechanika.
w wolnym czasie zajmuję sie naprawą motocykli, skuterów, quadów... itp
Źródło: gsxf.pl/viewtopic.php?t=819


Temat: MZ ETZ Dwa tłumiki pytanie :)
Exhaust Calculator 2 - programik do liczenia rozmiarów tłumików w 2T
motomaciey nasz kolega chce zespawać dwa kolanka a nie przerabiać cylindrer na dwa okna wydechowe. Czytając lektury T. Sałka w którymś było napisane że Jawa Perak 250 w orginale ma źle wykonane okna wydechowe. Ale jednak muszę przyznać rację motomaciey'owi który widocznie nie jest zwolennikiem takich przeróbek (tak jak ja).
Patrząc na ogół sama waga drugiego tłumika zwiększy wagę całego motocykla. Niby nic ale zawsze coś .
Źródło: forum.mz-klub.pl/viewtopic.php?t=15469


Temat: Co można znaleźć na złomie !!!!!
- rybkę z tłumika do dkw nz 350

- kanister chyba ford a

- głowicę z jakiegoś sportowego motocykla z lat 20

- koło do junaka m07 na stalowym półbębnie

- skorupę z tylnej lampy jawa500/perak

- hełm waffen ss

- obudowę skrzyni biegów m-72

- klakson z jawy 250/350

- 5 stacyjek do m-72/ural

- przednią lampę z urala

- i wiele innych
Źródło: izhmoto.pl/viewtopic.php?t=368


Temat: Jawa 250/353 - kompletowanie części
Temat stworzony po to, by pomóc odbudować zdekompletowany motocykl wg. tego, jak został wypuszczony z fabryki. Kyvacki przechodziły przez cały czas modernizacje. Krótka historia modelu 353:

1) Premiera następcy Peraka. Pierwsza wersja 353/01. Lata produkcji 1953-1956.



Najważniejsze cechy:
-tłumiki 'rybki',
-lampka tylna tzw. 'kryształek',
-osobna dźwignia zmiany biegów i kickstartera,
-licznik PAL starego typu,
-koła na półbębnach,
-gaźnik 2924H,
-filtr powietrza 'śmigiełko',
-osłony pod siedzeniem nie zachodzące na filtr powietrza.

2)Wprowadzenie wersji 353/02. Lata produkcji 1955-1956.

Motocykl produkowany razem z 353/01. Prawdopodobnie lepiej wyposażony i przeznaczony na eksport. Powoli zostały przeprowadzane w nim zmiany owocujące powstaniem nowej wersji motocykla.

3)Wprowadzenie wersji 353/03. Lata produkcji 1956-1957.



Najważniejsze cechy:
-koła na całych bębnach,
-lampa tylna metalowa - nowszego typu,
-wzrost mocy z 9KM do 12KM - stopień kompresji 6,25:1,
-jedna dźwignia zmiany biegów i kickstartera,
-nowy licznik,

4)Wprowadzenie wersji 353/04. Lata produkcji 1957-1962.



Najważniejsze cechy:
-wzrost mocy silnika z 12KM do 14KM - stopień kompresji 7,2:1,
-nowy typ filtra powietrza - 'airbox',
-tłumiki cygara, krótsze kolanka,
-brak amperomierza - stacyjka w obudowie lampy,
-ulepszenie przedniego zawieszenia.
-nowa osłona zakrywająca filtr powietrza,
-w 1959 roku wprowadzono nowy typ gaźnika 2926,

Motocykle występowały również w wersjach przejściowych. Jeśli ktoś znajdzie dodatkowe informacje niech podzieli się nimi z nami. To jest tylko ogólny zarys. dnia Czw 17:05, 01 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Źródło: jawa250.fora.pl/a/a,86.html